گپ دوم با آقای تشیعی، “نمونه بیاورید، اسلام را ترک می کنم!”
توسط کمانگیر در روز 13 فوریه 2008فوریه 13
دوباره فرصتی شد تا با آقای تشیعی گپی بزنیم در مورد اجبار کودکان به شرکت در مراسم مذهبی. ایشون اشاره ای هم می کنند به افزایش سن بلوغ دختران. در انتها هم فرصتی داریم که یک روحانی مسلمان را کافر کنیم. بشنوید!
قسمت دوم این پادکست درباره عزاداری عاشوراست و نکاتی داره که برای من بسیار جالب بود
ادامه بحث: گپی درمورد اسلام، تشیعی پاسخ می دهد
سلام بر آقای کمانگیر. من در ارتباط با بحث شما و آقای تشیعی سوالی برام پیش اومد که خواستم اگه میشه مطرح کنم. آیه ۱۳۲ سوره طه می فرماید : « و امر اهلک بالصلاه و اصطبر علیها …» که معنی آن بر طبق ترجمه مرحوم الهی قمشه ای عبارت است از : «تو اهل بیت خود را به نماز و طاعت خدا امر کن» بر طبق این آیه به نظر می رسد بر خلاف آنچه که آقای تشیعی فرمودند در اسلام در انواده اجبار و امری بر به جا آوردن فرائض وجود دارد.
کمانگیر: سلام قربان. به ایشون خبر دادم.
با فرض قبول اسلام به عنوان دین الهی و با یک دید درون دینی هم حتی انواع مجازات های اعدام اعم از تیرباران، دار زدن، سنگسار، پرتاب از بلندی و … قابل توجیه نیست. چرا که اگر در زمان پیامبر یا اعمه چنین احکامی صادر شده، این افراد معصوم بودند و به علم الهی بر مجرم بودن فرد اطمینان داشتند، حال آنکه امروزه در غیبت معصوم با این قطعیت نمی توان راجع به جرمی اظهار نظر کرد. پس ما چگونه به خودمان حق می دهیم که کسی را به این شکل مجازات کنیم وقتی قطعیتی وجود ندارد.
این صدای فش فش وسط گفتوگو صدای آیکون جستوجوی ویندوز (سگ) نیست که خودش را میخاراند؟
کمانگیر: :)) فکر نکنم! من که نداشتمش. :))
zemanan kheili webloget ghati pati shode, untori keh ghablan bood behtar bood
عجب آدم باحالیست این آقای تشیعی! بابا ایول به این همه آزاد اندیشی! می فرمایند یک نقل از اسلام بیاورید که به “عقل” و “فطرت” سازگار نباشد، من مشرک می شوم! تبارک الله احسن الخالقین! ابتدا از اینکه شاهد ظهور ابن سینایی دیگر در خاک اجدادی هستم بسیار مسرورم و از جهت دیگر دو سه تا چیز کوچک رو جسارتن عارض! به ایشون بفرمایید منظور شما از “عقل” و مخصوصن “فطرت” چیست؟ منظور از عقل “خرد جمعیست” یا “عقل شما” و این فطرت اصلا چیست؟! آنچه که شما اگر با عقل خودتان هم قبول نکردید، با آن تاییدش کنید؟! خب اینکه از قبل هم معلوم است که هیچ کجای اسلام بر اساس عقل “شما” و فطرتتان(؟!) ناپسند و مذموم نیست. این که دیگر سوال ندارد! این یک مسئله کوچک و دیگر اینکه اولین جمله اسلام اینست” بسم الله الرحمن الرحیم” و بعد “قال الله تعالی…” همین ابتدای کار به عقل من جور در نمی آید استاد. چه کنم؟! این الله شما چیست؟ چگونه حرف می زند؟ راههای ارتباطی اش کجاست؟ چگونه می توان با او سخن گفت؟ از کجا معلوم است که آنی که در ذهن شماست الله است و اینی که در ذهن منست چیز دیگریست؟ نمی دانم چرا اثبات وجود الله از لحاظ من غیر عقلیست. میشود مرا راهنمایی بفرمایید که چه کنم. من هم اگر شما بخواهید احتمالا مخلوق و “بنده ای” هستم از او. چرا باید اینقدر به دید شما عقلی برسد و به دید من خرافی؟ مگر من با او چه کرده ام که در قلب من نورش را نمی نشاند مثل شما؟ چرا خود را در مغز من اثبات نمی کند؟ آه که چقدر من پست فطرتم و “عاقل”. چه کنم استاد؟ چه کنم؟…
جناب کمانگیر گرامی
عرض ارادت
اگر برایتان مقدور باشد آیا میتوانم تمامی صحبتهای جنابعالی و آقای تشیعی را داشته باشم
صحبت قبلی را نتوانستم دانلود کنم ولی قسمت دوم خوشبختانه مقدور شد
اگر چنانچه امکان دسترسی به تمام این بحث باشد بسیار سپاسگذار خواهم یود
با احترام
مسعود رستمی
کمانگیر: چشم برای شما می فرستم. می تونید با آقای تشیعی هم تماس بگیرید برای نسخه کامل.
آرش کمانگیر عزیز،
نمیدونم هدف تو از انجام به قول خودت این گپها با این آقا چیست. بسیاری از این مسائل در نظرات زیر لینکهای بالاترین انجام گرفته است. در حقیقت تنها شکل رسانهای آنها است که از نوشتاری به شنیداری تغییر شکل داده است. از اونجا که تا یادم هست، تو هیچوقت در این مباحث حضور نداشتی پیشنهاد میکنم مباحث اتفاق افتاده در زیر لینکهای بالاترین را (حالا که آبها از آسیاب افتاده و به دور از جنجال) به دقت مطالعه کنی. تا هم قطعات پازل بیشتری برای ادامه این گپها داشته باشی و هم کمی با شیوه ایشان در بحث آشناتر شوی.
این چند تا لینک را که الان در خاطرم هست، فعلاً معرفی میکنم:
بحثی در مورد همین مساله سن بلوغ دختران که از این کامنت شروع میشه:
permlink/2007/12/25/1199018#c-645235″ title=””>https://balatarin.com/permlink/2007/12/25/1199018#c-645235
یا بحثی که در مورد معنای نجاست و نجاست خون از اینجا پیش میاد:
http://balatarin.com/permlink/2007/12/24/1198312#c-642147
و در اینجا دنبال میشه:
https://balatarin.com/permlink/2007/12/26/1199660#c-647117
یا این بحث در مورد حکم شلاق روزهخواری در ماه رمضان:
https://balatarin.com/permlink/2007/10/2/1143985
و از همه جالبتر این بحث که ایشان ادعا میکنند این اعراب نبودند که به ایران حمله کردند و جنگی که منجر به تصرف ایران توسط اعراب شد، یک اقدام دفاعی از سوی اعراب بوده:
https://balatarin.com/permlink/2008/1/10/1208301
توصیه میکنم این بحث آخر را با اینکه طولانی است حتماً دنبال کنید در انتهای بحث به مسائل بسیار جالبی در مورد این آقا پی خواهید برد.
آقا مهرداد عزیز من نه سیاسی کارم نه حزب الهی و نه طرفدار آخوند
ولی چیزی رو که میخام بهت بگم دقیقا مثل شما درگیر بودم یعنی یک آن به همه چیز بی اعتقاد شدم ولی پیدا کردن خدا رو میتونی از وجود خودت شروع کنی
چندتا چیز برات میگم مثلا تا حالا فکر کردی غذائی که میخوری چی میشه تو بدنت – یا قسمتی از دستت زخم میشه یا فک کردی آلان داری این متنو میخونی چه اتفاقی داره تو فکر و ذهنت میفته قطعا نه پس تو خودت نیستی تورو چیز دیگری هدایت میکنه که نمیدونی اینکه بهت میگم باید روش فکرکنی بیطرافانه آیا تو خواستی از بدنت نسبت به زخمی که اتفاق میفته عکس العملی نشون بده پس کی بهش گفته لابد میگی مغز به مغز کی کفته احتمالا برنامه بهش دادن(به مغزو میگم)این برنامرو کی داده اینجاست میرسی به همون کلمه الله همه دنیا رو فکر کنی از اتم گرفته تا بزرگترین اجرام اسمانی اینهمه نظم و هماهنگی که تو این دنیا وجود داره دقیق که بشی قدرت بزرگی داره این دنیا رو هدایت میکنه اگه پشت این قدرت رو نگاه کنی به خدا میرسی البته نمیشه تو یه صفحه این مطالبو بگم ولی رو هرچی که در این دنیا هست فکر کنی به همین نتیجه میرسی
آرش نازنین، تو نظر قبلی یادم رفت بهت بگم، قالب جدید سایتت خیلی خوب شده. فقط نظرم اینه که اون نگاهی بیگانه به ایران توی هدر سایت رو هم اگه از فانت تایمز یا اریال و کمی کوچکتر استفاده بکنی، خیلی زیباتر میشه. فانت تاهوما تنها وضعیت نرمالش قشنگه و بالد و ایتالیک اون اصلاً خوب نمیشه. ببخش به خاطر فضولی
بادرود مجدد
چشمتان بی بلا
جناب کمانگیر
این بار آدرس جی میل را اعلام کردم شاید راحت تر باشید
بازهم سپاس
با احترام
مسعود رستمی
سلام کمانگیر!
مشکل اساسی دین همینه که از زیر عقل در میرند! تو مثلا بگو x با عقل مخالفه! اینها می گن که عقل بشری کامل نیست.
مخلص کلوم اینکه من عین همین بحث رو در مورد الکل در همین دانشگاه خودت و خودم با دو تا از استاد های معارف کردم! یکی که می خواست حذفم کنه و یکی دیگه هم که فیضی بود و احتمالا میشناسیش( استاد معارف ۲ ) آخرش گفت ممکنه که مضرات الکل در آینده کشف بشه و نمیشه به این قضیه( یه جایی دیده بودم که مقدار کم الکل برای سلامتی انسان مفیده) اطمینان کرد!
این متن از طرف سرمایی با ایمیل فرستاده شد.
راستش من خواستم کامنت بذارم گفتم برات می فرستم. چون این منابع از اینترنت هست و من رساله ندارم که تاییدش کنم. گفتم اگر می تونی چک کن صحتشون رو بعد بذار.
راجع به این بحث جناب اخوند روشنفکر من یک سری اشکال دارم که لیست می کنم.
۱-اگر قرار هست که احکام اسلام رو با عقل و فطرت؟ بسنجیم . معنای فطرت رو نمی دونم چی هست. احتمالا هر چر که به عقل جور در نیاد ارجاع داده می شه به فطرت. ولی احتمالا همه ادمها فطرت دارند دیگه.
خوب اگر قرار است که قوانین اسلام با عقل و فطرت ( جمعی) بسنجیم و سازگار هاش رو سوا کنیم . چرا کارمون رو راحت نکنیم از همون اول بر اساس عقل و فطرت جمعی زندگی کنیم و نیاز نداشته باشیم که یک چیزی به اسم دین رو بررسی کنیم و خوب و بدش کنیم . یعنی قراره چی از این سنجش بیاد بیرون ؟
این رو گفتم که بگم اصلا من با مبنای این بحثها مشکل دارم و بی فایده می دونمشون چون قرار نیست چیزی اضافه کنه. اما چون این آقا خیلی با اعتماد به نفس داشت صحبت می کرد و یک حدیث رو مثال زد ( حدیثی که اصلا نمی تونه ضمانت اجرایی داشته باشه. یعنی بر اساس فتوای مرجع تقلید می شه استناد کرد اما حدیث ضمانت اجرایی نداره)
من اینجا فتوا ها رو میارم.
قبل از اون یک نکته بگم و این هم اینکه اگر حتی فقط یک مرجع تقلید به یک چیزی فتوا بده اون چیز مبنای شرعی داره یعنی نمی شه گفت فلان مرجع حکم دیگه داده . فتوای یک مرجع تقلید مثل حکم اسلام هست . و نمی شه به فرد گیر قانونی داد در ایران( که احکام اسلام اجرا می شه) اگر به فتوا عمل کنه.
من فقط یک موصوع رو انتخاب کردم برای گیر دادن و اون هم سن ازدواج با دختران در اسلام هست.
صانعی می گه
حد بلوغ شرعى در دختر، نه سال تمام قمرى و در پسر ١۵ سال تمام قمرى است”. طبق شرع و قانون اسلام، دختران با پایان سن کودکى در اسلام یعنى نه سال تمام قمرى (هشت سال و نیم) مى توانند ازدواج کنند
این فتوا هست و مردم بر اساسش کار می کنند. عقد شرعی میتونه در ۹ سالگی باشه . اگر خواسته باشند ثبت قانونی کنند باید برند پیش قاضی و قاصی حکم بده به ثبت قانونی . اما حالا فرقش چی هست . با عقد شرعی می شه هر گونه تمتع جنسی از کودک برد .البته شرط اجازه پدر هست. اما این یعنی اگر بابای بچه اجازه داد بچه رومی تونی راحت در اختیار یک مرد گنده( محدودیت سنی هم برای مرد نیست اینجا) تا بهش تجاوز کنه.
این اجرا هم می شه. در بین اخوندها خیلی زیاد . نمونه مشهورش هم “ری شهری” وزیر اطلاعات سابق که فکر کنم آیت … هم هست با دختر ۹ ساله مشکینی ازدواج کرد و دختر در ۱۱ ساله گی براش بچه آورد منبع: کتاب خاطرات محمد محمدی ری شهری، انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ دوم زمستان ۱۳۸۳:صفحه ۵۱-۵۴
سید ابوالحسن اصفهانی است که در درازای ۲۴ سال پس از درگذشت آخوند خراسانی در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، تا هنگام مرگ به سال ۱۳۲۴، بلندپایه ترین روحانی نجف، و بالاترین مرجع تقلید شیعه به شمار می رفت. ازدواج با دختران زیر نه سال را مجاز می داند و می نویسد که مانعی ندارد که « دختر کوچک را که وقت عقد به سن شش سال رسیده باشد… مثلا یکساعت یا دو ساعت به عقد انقطاع برای کسی تزویج» کنند. هم او می نویسد که جز وطی، «سایر اسمتاعات (لذت بردن ها) مثل مالیدن بدن به بدن او به شهوت و مثل بوسیدن و او را در بر گرفتن و بین ران های او ….. ضرر ندارد حتی با دختر شیر خوار.»
صراط النجات، ترجمه فارسی وسیله النجات، جلد دوم، ص۲۲۱
نمونه دیگه خمینی
از کتاب نکاح صفحه ۱۵ مسله ۱۲
کسیکه زوجه کمتر از ۹ سال دارد”وطی” او برای وی جایز نیست و چه اینکه زوجه دایمی باشد و چه منقطع و اما سایرکام گیریها از قبیل لمس یه شهوت و آغوش گرفتن و تفخیذ اشکال ندارد هزچند شیرخواره باشدو اگر قبل از نه سال او را وطی بکند اگر افتضا نکرده باشد به غیر از گناه چیزی بر او نیست و اگر کرده باشد یعنی مجرای بول و مجرای حیض او را یکی کرده باشدو یا مجرای حیض و عایط او را یکی کرده باشدتا ابد وطی بر او حرام می شود
لاکن در قسمت دوم حکم بر احتیاط است و در هر حال بنا بر اقوی بخاطر افضا از همسری او بیرون نمی شود در نتیجه همه احکام روجیت بر او مترتب می شود
اینجا هم جناب خمینی می گه می شه با بچه زیر ۹ سال ازدواج کرد و هر تمتع جنسی ازش برد فقط نمی شه دخول کامل کرد.
خامنه ای توضیح المسائل
٢۴١٠” اگر کسى دختر نابالغى را براى خود عقد کند و پیش از آنکه نه سال دختر تمام شود، با او نزدیکى و دخول کند، چنانچه او را افضا نماید هیچ وقت نباید با او نزدیکى کند.”
اینجا جناب خامنه ای می گه می شه با دختر زیر نه سال ازدواج کرد فقط باید مراقبش بود که زیادی خشن رفتار نشه. جناب خیلی ملاطفت دارد. اینها نمونه هایی از فتواهای این آقایون برای بچه بازیه
حالا سوالی که واقعا مطرح میشه اینه که این آقایون که اینقدر وقت گذاشتند و راجع به همه چی حلال و حرام کردند حتی خامنه ای داره که ” تراشیدن ریش جایز نیست” چطور راجع به این قضیه به این بزرگی نتونستند به اجماع برسند و همشون با هم اجماع کنند و حکم به حرام بودن این قصیه بدن. یا اینکه در نطر این اقایون این اصلا مسئله مهمی نیست .
برای بحث در مورد منطقی یا عقلی بودن یا نبودن واجبات و محرمات، نخست آقای تشیعی یک توضیح بدن که ملاک عقلی بودن یا منطقی بودن مسایل چیست تا طبق این تعریف بسنجیم چه مواردی عقلی هست یا نیست. مثلا در مورد نوشیدن الکل و گوشت خوک ایشان بفرمایند در چه صورت این دو مورد حرام، غیرعقلی و غیرمنطقی تلقی میشود؟ یعنی من اگر بخواهم ثابت کنم که حرام بودن این موارد غیر منطقی است، چه چیزی را باید برای ایشان ثابت کنم؟ آمار بدهم؟ منبع علمی ذکر کنم؟ حدیث بیاورم؟
منتظر جواب آقای تشیعی هستم.
در جواب آقای امیر فقط بگم که دوست عزیز این استدلال تو فقط برای بچه های اول -دوم ابتدایی کارآیی داره. حالا اگر این استدلالها واسه یه آدم ۳۰-۴۰ ساله هم قانع کننده است باید به مقدار مطالعه و درک و IQ اون آدم یک مقداری شک کرد.
کمانگیر: برای من ِ ۲۹ ساله که قانع کننده نبود، با احترام به امیرخان البته.
شما منظور آقای تشیعی (و امثالهم) را درست متوجه نشدید، ترجمه فارسی آنچه که ایشان می گویند اینست:
هر حکمی در اسلام هست بر اساس عقل و فطرت انسان است چون من می گویم و اگر حکمی پیدا بشود که من قبلا برایش توجیه لازم را پیدا نکرده یا نخوانده باشم میروم پیدا میکنم!
منظور ایشان این نبوده که واقعا احتمال دارد که از دین خدا برگردد. و الا اینکه آدمی پیدا بشود احکام سنگسار و شلاق و غیره را بر اساس عقل و فطرت انسانی بداند فقط و فقط در همین سرزمینهای اسلام عزیز ممکن است.
ایشان هم اگر خیلی مرد هستند تشریف ببرند مثلا در یک کنفرانس یا یک رادیو در هلند یا کانادا یا هر کجای دیگر دنیا که آدم تویش پیدا نمیشود (آخر آنها همه گاو هستند و در عقل و فطرتشان شلاق و سنگسار نیست!) همین نظراتشان را با همین استدلالهای محکم عرضه بکنند. ایرادی دارد؟
اما در مورد پادکست قبلی، دقت کردید که تا زمانی که کمانگیر موضوع دختران را مطرح میکند، آقای تشیعی و البته حضرت و امامانی که به آنها اتکا میکند فقط راجع به پسر حرف میزنند! آخر سر هم بنده خدا ناچار میشود برود سراغ آیت الله صانعی!(-:
یکی نیست بگوید تو بهتر میفهمی یا اما صادق یا بقیه آن آیت الله هایی که غیر از این گفتند! اقا جان در توجیه و تفسیر که بسته نیست! اول لطف بفرمایید این دین شریف را به یک جایی بند کنید ، ۴ تا کتابی، قانونی، تفسیری را مشخص کنید که بشود حرف شما را نقد کرد بعد تشریف بیاورید بر اساس فطرت ادعای دینی مطرح کنید. اینکه نمیشود شما از هر کس و هر کجا یک حرف که در همان لحظه بکارتان میاید بر میدارید میگذارید کنار هم! عزیز جان آن حضرت صادق شما نمیدانست که سن بلوغ ممکن است عوض بشود که آنرا هم معلوم بکند؟ (که البته این هم از مزخرفات آخوندی است و ابدا هم چه چیزی نیست که در عربستان سن بلوغ ۱۴۰۰ سال پیش ۹ سال بوده باشد امروز ۱۴ سال! اینها را برای ایرانیها می گویند چون ایرانی این حرف که بچه ۹ ساله را میشود به زنی گرفت نمیپذیرد) حضرت مانده بود منتظر شما و آیت الله صانعی که از راه برسید و اینرا تعیین کنید؟
اگر راست می گویی برادر من تشریف ببر دانشگاه مینیتوبا یک کنفراس بگذار همین حرفها را بزن!
راستش آرش جان شما من یکی را خیلی حرض دادی!(-:
کار خوبی هست که این فرصت را به همه عقاید و نظرات میدهی ولی باز هم ناخواسته آدم با شنیدن این چرندیات در مورد شلاق و سنگسار و عروس کردن دختر ۹ ساله از کوره در میرود! (ببخشید راستی یادم رفت که گویا طبق تعریف آقای تشیعی بنده و مثل من آدم نیستیم! همانی که هستیم از کوره در میرود)
اول به این اهر دوست عزیزمون بگم که آقا بی خیال، اینقدر حرص نخور. با این جماعت (از نوع بی آزارش البته) باید حال کرد و خوش بود. یعنی همانکاری که الان می خواهم با دوست عزیزم امیر جان بکنم که در همین چند کامنت بالاتر، چشمان مرا به روی حقایق زندگی باز کرد.
سلام امیر جان. خوبی عزیزم. اعتراف می کنم که طنز مطلب شما از مطلب من شیرین تر بود. حالا که فضا اینقدر روحانی شده و من هم دیگه سرم به سنگ خورده بگذار متن زیبایت را تحلیل کنم و بدین سان تکامل خودم را تشریح. اوکی؟ مرسی!… {از دیگر دوستان هم خواهش می کنم که اگر اهل شوخی و مطایبه نیستند این مطلب مرا نخوانند که ممکن است بعضی جاها ناراحتشان کند}. بخشهای کامنت ایشان را در پرانتز می گذارم و مال خودم را پشت ممیز چپکی”/” :
(آقا مهرداد عزیز من نه سیاسی کارم نه حزب الهی و نه طرفدار آخوند) / چرا قربان؟! اینایی که گفتی اصلا بد نیست. مخصوصا حزب اللهی. به هر حال به نظرم حزب “الله” زیاد حزب بدی نمی تواند باشد. من که مشرف می شوم. شما هم بیا. یک کمیل می زنیم به بدن. بد نمی گذرد/ (ولی چیزی رو که میخام بهت بگم دقیقا مثل شما درگیر بودم) /خدا نکنه!/ ( یعنی یک آن به همه چیز بی اعتقاد شدم) / ای خاک عالم به سرم….چرا؟!/ (ولی پیدا کردن خدا رو میتونی از وجود خودت شروع کنی)/ الله اکبر…برو بریم!/ (چندتا چیز برات میگم مثلا تا حالا فکر کردی غذائی که میخوری چی میشه تو بدنت) یه چیزایی شنیدم، مثلا یک قسمتش خرج بدنم میشه باقیشم میشه “عن”!…البته ببخشیدا…دیگه تکرار نمیشه…/ (یا قسمتی از دستت زخم میشه) /اینم فکر کنم به خاطر اینه که قشر محافظ (پوست) به علتی غالبا ناشی از ضربه از روی بافت جدا میشه…دیدی…اینم با ادبیش…/ (یا فک کردی آلان داری این متنو میخونی چه اتفاقی داره تو فکر و ذهنت میفته)/ اگه منظور متن شماست آره! داره کدو روی سرم سبز میشه!/ (قطعا نه) / ای آقا، چوب کاری می فرمایید!/ (پس تو خودت نیستی)/ آره! یه دفعه دیگه هم تو آمادگی که بودم دوستم بهم همینو گفت. گفت تو خودت نیستی، تو منی! / (تورو چیز دیگری هدایت میکنه که نمیدونی)/ جل الخالق! یهو بیا ما رو بکن یاقوت نمایشهای خیمه شب بازی دیگه! داشتیم کلک؟!/ (اینکه بهت میگم باید روش فکرکنی بیطرافانه) /چشم!…یادم رفته بود/ (آیا تو خواستی از بدنت نسبت به زخمی که اتفاق میفته عکس العملی نشون بده)/ نه!/(پس کی بهش گفته)/ این اعصاب سگ مصب گفتن!/ (لابد میگی مغز)/ آره!/ (به مغز کی کفته)/ فکر کنم یکی از کاراش همینه بیچاره مغزه! یعنی هزار و یک کار انجام میده ها به گمونم، یکیشم واکنش به پیامهای عصبی و مثلا رفلکسهای عضلانیه…ببخشید دوباره دارم از اصل مطلب دور می شم. می فرمودید!/ (احتمالا برنامه بهش دادن(به مغزو میگم))/ من تا حالا فکر می کردم به کامپیوتر برنامه میدن! عجب نفهمی بودم این مدت!/ (این برنامرو کی داده)/ اومممم…وایسا…هولم نکن…الان میگم…اوممم…آها احتمالا بیل گیتس…یا نه…کمانگیر…آره کمانگیر خودمون…اون برنامشو داده/ (اینجاست میرسی به همون کلمه الله)/ الله اکبر. شگفتا….حیرتا….چقدر ساده به الله میشد رسید…آقا ببین من …ولش کن!/ (همه دنیا رو فکر کنی از اتم گرفته تا بزرگترین اجرام اسمانی اینهمه نظم و هماهنگی که تو این دنیا وجود داره دقیق که بشی قدرت بزرگی داره این دنیا رو هدایت میکنه )/ {در اینجا چهره ام از شرم سرخ شده و دارم دنبال جایی واسه مخفی شدن می گردم}/ (اگه پشت این قدرت رو نگاه کنی به خدا میرسی)/ یعنی یه جورایی چهار نیروی اصلی طبیعت”الکترومگنتیک، جاذبه، قوی و ضعیف هسته ای” هم پشم! یا شاید اینا همون الله بوده؟!…آه…لعنت بر خرفتی من…خب حتما بوده دیگه!/ (البته نمیشه تو یه صفحه این مطالبو بگم)/حیف!!/ (ولی رو هرچی که در این دنیا هست فکر کنی به همین نتیجه میرسی)/ فزت برب الکعبه…به خدای کعبه که رستگار شدم. اشهد ان لااله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله…{رفتم برای شش ماه گریه و توبه و استغاثه…دوستان حلالم کنید…} با صدای گریه من در اینجا پرده می افتد و ملت برادوی را با شادی، مثل همیشه ترک می کنند.
در جواب آقا عماد و آقا جهانگیر
یادمه سال دوم راهنمائی بودم یه معلم علوم داشتیم که در مورد سلول صحبت میکرد و میگفت دانشمندان همه چیز که نیاز یه سلول کنار هم قرار دادن تا به اصطلاح سلول ساخت انسانو بسازند همه انجام شد ولی سلول ساخت بشر فقط یه سخت افزار بود یعنی حیات نداشت آقا عماد اگه من این مسئله رو به یه بچه بگم هیچی ازش نمیفهمه ولی تو اصلا در مورد این مسئله فکر نکردی خوب یه مثل قابل درکتر برات میزنم
در نظر بگیر یه کامپیوتر که ساخته دسته بشره از اجزای مختلفی مثل هارد-مادر بورد – سی پی یو و … تشکیل میشه
۱-اگه این قطعات تا آخر هستی کنار هم باشن عقلشون میرسه برن سرا جاشون قرار بگیرین
۲-مینونن عقلشون سر هم کنن یه نرم افزار بسازند که بین اونا یکپارچگی بوجود بیاره
۳-و ان سوال دیگه مطرح میشه که فرض محاله این امر انجام بشه
به فرض که این اتفاق بیفته باز یه نفری باید پیدا بشه دکمه پاور این کامپیوتر فشار بده
ما متاسفانه از سر خیلی مسائل بسادگی عبور میکنیم شما میدونی مغز شما در یک آن چند کارو با هم انجام میده که هنگ نمیگنه یا مثلا فرض کن یه قسمتی از بدنت زخم میشه یعنی میخای بگی خود به خود درست میشه یا همون نرم افزار و کلید پاوری که به مغز شما میخوره و شما از اون تاریخ روشن میشی یعنی خود به خود اگه این فکرو میکنی پس به ایکیوت شک کن و به هر اتفاقی که پیرامون انجام میشه شک نکن سببی داشته باشه چون با این فرض شما همه چیز متونی اتفاقی باشه مثلا سرقت – قتل و هزاران اتفاقی که تو زندگی روز مره اتفال میفته و کسانی که مثل من ایکیوشون ضعیفه دونبال علتش میگردند.
منم حوصله گوش دادن ندارم ترجیح می دادم بخونم بخصوص که دوستان گفتن ایشون آهسته و آخوندی حرف می زنن… بگذریم. به هر حال هر چیزی که ما بگیم بر خلاف عقله ایشون تا اونجایی که بتونن استدلال برخلافش می کنن و هرجا هم کم بیارن احتمالاً سراغ نظریهء “عقل ناقص آدمیان” خواهند رفت وگرنه هم من می دونم هم شما که ایشون نمیان با استدلال من و شما اسلام رو به قول خودشون ترک کنن فقط می خوان خودشون رو صددرصد مطمئن به اونچه بهش اعتقاد دارن نشون بدن. پس کلاً بحث بی فایده است.
آقا عماد مسئالی که اتفاقی رخ میده میخام برات بگم
اول یه سئوال مرغ اول وجود داشته بعد تخم مرغ بوجود اومده یا اول تخم مرغ بوده مرغ بوجود اومده
با این اطلاعات زیادی که تو داری باید بتونی به این سوال پاسخ بدی
خوب پدر و مادر جنابعالی با هم ازدواج میکنن
تصمیم میگیرن بچه دار بشن
تخمک از مادر و اسپرم از پدر
یکی از اسپرمها به تخمک میرسه و عمل لقاح؟ انجام میشه
سلولها تقسیم میشن(درنظر بگیرید همه این مسائل اتفاقی است همینجوری اتفاق افتاده)
این سوال برام بوجود میاد اول خلقت اسپرم و تخمک وجود داشت انسان بوجود آمد یا انسان وجود داشت اسپرم و تخمک بوجود آمد
این سلولهای زبون نفهم ناخاسته بافتهای مختلف از قبیل گوارشی – بینائی – شنوائی – عصبی(بیچاره که اینهمه در آینده کار بعهدشه)و.. بوجود میارن
بچه متولید میشه و سر از نو روزی از نو
حالا اقا عماد ما میاد غذا میخوره سیستم گوارشی احمق عوض اینکه نازنین و خوب و لذیذی که آقا عماد خورده همه رو جذب کنه بیشعور تبدیل میکنه به (عن) چقدر این معده بی تربیته حالا من به آقا عماد میگم اگه یه موقع تونستی به مغزت دستور بده همه غذاهای که تو میخوری رو جذب کنه اینکارو نکن چون اون زبون نفهم میدونه اگه اینکارو بکنه تو (عن و … قاطی میشه )
آقا عماد یک مقدار ای کیوتو کار بنداز
البته آقا عماد من شاید باز از ایکیوم استفاده نکرده باشم
شاید شما هم تصادفی بدون هیچ دلیلی بوجود اومده باشین و بوجود اورنده ای نداشته باشین
اگه خدا رو میخای بشاناسی کتابهای انیشتن رو مطالعه کن و نتایجی که در مورد این دنیا گرفته حتما مد نظر بگیر
امیر عزیز
این برهان نظم یا برهان علت که شما داری میگی مدتهاست از درجه اعتبار ساقط شده مگر در کتاب دینی سوم دبستان.
ببینم شما بچه داری؟ اگر داری امیدوارم که سالم باشه. ولی شما میدونی همون دستگاههای بدن که میگی اینقدر با نظم و ترتیب کار می کنند اگر خظا کنند چی میشه؟ و فکر می کنی خظا در کار آنها اتفاق نمی افته؟ یا شایدم اون خدایی که مواظب کار دستگاهههای شماست مواظب کار دستگاههای بدن کفار نیست. شما میدونی مایکروسفالی چیه؟
میدونی سندورم پیروفرمیس چیه؟ بگذار من بهت بگم. میدونی که ۱۱ درصد مردم دنیا دردهای سیاتیکی در پایشان دارند (که به ادعای بسیاری از زنان از درد زایمان بدتر است) تنها به این دلیل که عصب سیاتیک آنها از میان عضله پیروفرمیس رد شده که نباید بشود؟ این خدایی که جهان را با نظم اداره می کند چرا یادش رفته این ۱۱ درصد مردم را با «نظم» خلق کند؟ من اسم این را میگذارم ولی شما اگر معتقدی نظم است یک بازبینی درتعریف نظم لازم است. دقت کن که صحبت از خدایی است بدون نقص و کامل و جامع و … اگر نظم ساخته دست انسان بود خوب انسان خظاکار است . طبعا سیستم ساخت او هم پر از خطا.
مایکروسفالی حالتی است که جمجمه بچه بسیار کوچکتر از حد معمول است و بچه در سن بسیار پایین میمیرد و در آن مدت والدینش فقط عذاب می کشند. این چه نظمی است؟ عزیزم خوانندگان این وبلاگ دانش آموز سوم دبستان نیستند و مطمئنا تمام این براهین آبدوغ خیاری را قبلا پاس کرده اند.
من اسم این را میگذارم …
کلمه “تصادف” در آخر این عبارت جا افتاده است.
خیابان شماره ۱۱
یه سوال برام پیش میاد
از کل انسانهای که متولد میشن چند در صدشون بدون عیب و نقص هستند چند در صدشون نقص ندارن چطوری بوجود میان و اونهای نقص دارن چگونه؟
و شما میگی از ۸۹%که سالمند تصادفی سالم بدنیا میان و ۱۱%که نقص دارن هم تصادفی بوجود میان
یعنی شما از تو اسمون یا نمودنم هرجا دیگه افتادی روی زمین و پدر و مادری برای شما وجود نداشته
حالا چرا نگفتی اول آدم بود بعد اسپرم و تخمک بوجود اومد یا اول اسپرم و تخمک که تصادفی از آسمون افتادن رو زمین خودرن بهم و یه دوقلو بوجود اومد به نام پسر و دختر
مهندس جان مشکل تو از همون سوم دبستان بوجود اومده
پس چرا تو تصادفی گوریل نشدی؟
خیابان شماره ۱۱ عزیز من قصد توهین ندارم ولی چون کلمه تصادف رو گفتی یه سوال دیگه برام بوجود اومد تو خانواده شما چند غیر آدمیزاد تصادفی بوجود اومده برا همه بگو تا بهتر مطلب براشون جا بیفته!!!!
آقا روقولت باش و پستارو پاک نکن
کمانگیر: متوجه نشدم.
آقا = آقا کمانگیر
خیابان شماره ۱۱ عزیز من قصد توهین ندارم ولی چون کلمه تصادف رو گفتی یه سوال دیگه برام بوجود اومد تو خانواده شما چند غیر آدمیزاد تصادفی بوجود اومده برا همه بگو تا بهتر مطلب براشون جا بیفته!!!!
آمیر جان شما لازم نبود که اون جمله معترضه اول را بگی که نمی خوای توهین کنی. من مطمئنا بنا را بر این میگذاشتم که نمی خوای توهین کنی. ولی خوب وقتی این جمله را ذکر کردی یاد اون بچه ای افتادم که از غذا قهر کرد و وقتی دید مادرش داره غذا براش میگذاره گفت من که نمی خورم ولی برای هر کسی میگذارید کم است. مخصوصا با اون چهارتا علامت تعجب آخر جمله ات.
شما بهتر است فشار خون خود را کنترل کنید. چه کار به خانواده من داری عزیز من؟احترام بگذار تا احترام ببینی. بله من در فامیلم بوده اند افرادی که بچه های نابینا داشته اند و همین برای من کافی است تا خبر از تصادفی بودن کل ماجرا بدهد.
مهندس شما مگه کلمه تصادف رو بکار نبردی پس چرا دنبال چگونگی پیدایش اون هستی
مهندس جان من اصلا تاآلان اسم قران-پیامبر و … رو اوردم
ضمنا اگه شما علم آمار و ریاضی خونده باشی اگه دنیا بر اساس تصادف بوجود اومده باشه پس شما به اندازه یک تقسیم بر کسر کل موجوداتی که هست و یا بیشتر بگم یه موجود تصادفی دیگه که شاید بر اساس تصادف بوجود میاد باید بوجود بیایی نه یه آدم با این همه خصوصیات
یا فرمایش شما درسته یا علم آمار وریاضی یا یه نفر این وسط داره گاوبندی میکنه به نفع من
خیابان شماره ۱۱ عزیز من واقعا قصد توهین نداشتم ولی در عالم تصادف هیچ چیز قابل پیش بینی نیست
بیا منصف باش عبارت تصادفو بکار نبر من اصلا به پیامبر و امامان و غیره و ذالک کار ندارم شما هم خواهشن نزن صحرای کربلا اگه میگی جهان تصادفیه دلیلتو بیار من نفهم هم بدونم و اینقدر هم ما فک نزنیم
مهندس شما مگه کلمه تصادف رو بکار نبردی پس چرا دنبال چگونگی پیدایش اون هستی
مهندس جان من اصلا تاآلان اسم قران-پیامبر و … رو اوردم
ضمنا اگه شما علم آمار و ریاضی خونده باشی اگه دنیا بر اساس تصادف بوجود اومده باشه پس شما به اندازه یک تقسیم بر کسر کل موجوداتی که هست و یا بیشتر بگم یه موجود تصادفی دیگه که شاید بر اساس تصادف بوجود میاد باید بوجود بیایی نه یه آدم با این همه خصوصیات
دوست عزیز شما مثل اینکه نشنیدی من گفتم این فرآیند تدریجیه. از نظر ریاضی اگر داری میگی من با شما دو موجود کاملا متفاوت هستیم. چون بسیاری از ژن های من با شما فرق داره. شما چشمت مشکیه من قهوه ای. شما قدت ۱۸۰ است من ۱۹۰ و …
صرف وجود یک تفاوت به معنی گونه دیگری است. هر چند این گونه ها بسیار شبیه هم باشند. یک مقاله ای خواندم که می گفت در ۱۰۰۰ سال گذشته سیستم دستگاه هاضمه انسان نسبت به مواد مختلف واکنشش عوض شده. واین یعنی انسان امروزی انسان ۱۰۰۰ سال پیش نیست حداقل به لحاظ ریاضی. حتما که نباید این تغییر مثلا انسان را شبیه زرافه کند تا بگیم یک گونه جدید به وجود آمده. هر یک جهش ژنتیکی به مفهوم یک گونه جدید است. این از این. اما شما ممکن است نام پیامبر را نیاورده باشب ولی این پست راجع به این موضوع بود و شمایی که داری خارج از موضوع بحث می کنی.
راستی شما چطور متوجه شدی من مهندسم؟ من خیابان شماره ۱۱ هستم و شما امیر. چطوره من بهت بگم حجت الاسلام؟
مهندس بین ما یه اصطلاحه ناراحت نشو اگه حجت السلام بین شما یه اصطلاحه شما هم به ما بگو حجت السلام
من الان باید برم شنا کنم قبل از صبحانه. برمی گردم.
خیابان شماره ۱۱ عزیز اگه میگفتم تصادفی شاید باور میکردی
دوست عزیز شما مثل اینکه نشنیدی من گفتم این فرآیند تدریجیه. از نظر ریاضی اگر داری میگی من با شما دو موجود کاملا متفاوت هستیم. چون بسیاری از ژن های من با شما فرق داره. شما چشمت مشکیه من قهوه ای. شما قدت ۱۸۰ است من ۱۹۰ و …
صرف وجود یک تفاوت به معنی گونه دیگری است. هر چند این گونه ها بسیار شبیه هم باشند. یک مقاله ای خواندم که می گفت در ۱۰۰۰ سال گذشته سیستم دستگاه هاضمه انسان نسبت به مواد مختلف واکنشش عوض شده. واین یعنی انسان امروزی انسان ۱۰۰۰ سال پیش نیست حداقل به لحاظ ریاضی. حتما که نباید این تغییر مثلا انسان را شبیه زرافه کند تا بگیم یک گونه جدید به وجود آمده. هر یک جهش ژنتیکی به مفهوم یک گونه جدید است. این از این. اما شما ممکن است نام پیامبر را نیاورده باشب ولی این پست راجع به این موضوع بود و شمایی که داری خارج از موضوع بحث می کنی.
مهندس جان فرمایش شما صحیح ولی چرا همه میشن انسان چرا نمیشن پشه-خوک-و……..
با این حرفی که شما زدی پس قران درست میگه آدم و حوا وجود داشته و بقول شما گونه ها عوض شده
وقتی خودت به این امر اعتقاد داری پس چرا قرانو میبری زیر سوال
(صرفا یک سواله)
Slavery is one the unjustifiable things that Islam has approved. Please don’t tell me that Islam persuade everybody to release their slaves. Just the fact that practice of having slaves was accepted is enough for me (at the same time in Persian Empire we didn’t have slavery). Slaves don’t have most of the rights that a free person has (You don’t need to marry your slave to sleep with her!).
According to Islam there are 7 ways that a person can become slave:
۱- If Moslems are fighting non-Moslems and you manage to steal a child from non-Moslem camp the child is your slave for ever
۲- Child of a slave is born slave and will remain slave for his/her entire life
…..
Mohamad married Ayesheh when she was 6 years old and slept with her when she was 9 years old. Is it justifiable according a sound mind?!( Don’t tell me that at that time 9 years old were like 18 years old girls today, unsless you want to introduce a new evolution theory to the world)
چطور میشود با کسی که معلوماتش از علم تجربی در حد دیپلم دبیرستانهای ایران است بحث از ساختار سلول و وراثت و … کرد؟!
پسرم اینکه کسی (مثلا بنده!) گوریل بشوم یا نشوم دلایل زیست شناسی دارد که بهتر است اول آنها را بخوانی بعد استناد کنی. ضمن اینکه اصلا چه ارتباطی به این بحث دارد؟ بقول دوستمان شما اگر در بین مردم یک دین دیگر بدنیا آده بودی الان با همین شدت از آن باور دفاع میکردی! به این فکر کن که اگر فردی مثل من (یا خیابان شماره ۱۱) هر جای دیگر هم بدنیا می آمد باز به همین باور میرسید که برایت غیر قابل قبول است.
ضمنا جهت اطلاع شما و دوستانی که خیلی با این اخبار میانه ای ندارند، دانشمندان سالهاست که به علم باز سازی یک موجود زنده دست پیدا کرده اند و برای دمیدن روح هم منتظر حضرت حق نیستند.
بعنوان نمونه بتازگی گروهی در حال دوباره سازی یک سگ که ۲ سال پیش مرده از روی باقیمانده بدنش هستند! حالا اینرا ۱۰ سال پیش میگفتیم کفر بود ، امروز علمای آخوند عزیز که دیدند ای دل غافل این علم هیچ جا تمام نمیشود یک توجیهی برای اینهم پیدا میکنند که به مذاق شما خوش بیاید.
آخر اینکه اصلا گیریم این استدلال (با کمال احترام کم مایه!) شما درست باشد این چه ربطی دارد به اسلام و کشتن کفار که شما مصادره به مطلوبش میکنی!
من از وقتی که به تازگی اسلام مشرف شدم (کامنت ۱۶) دیگه واقعا قصد توهین به هیچ کسی رو ندارم. الانم با کمال دوستی به خیابان شماره ۱۱ می گم: مهندس، خیابونی، تصادفی، گوریل!! تو چی می گی هان؟! من نمی خوام به جای الله منو تصادف به وجود بیاره؟! حرفیه؟ به من چه که تو رو طبیعت زائونده؟ پدر من آدمه و مادرم حوا…بیا و دست از این لجاجت بردار برادر. بیا به نظم معتقد شو. بعدش دیگه دنیا رو اینجور بی محتوا و رنگی نمی بینی. دنیا میشه فقط جای ما مسلمین. باقی میشن برده های ما. همه بالاخره دیر یا زود می فهمن که باید عینن ما فکر کنن وگرنه با الله طرفن. شما هم بیا و نصیحت منو بپذیر و انقدر مرفه بی درد نباش. واسه چی قبل از صبحونه می پری تو استخر؟! قبل از صبحانه دو رکعت نماز بزن به اون کمرت که یه کم چشات باز بشه. ناسلامتی خدا ما رو آفریده تو نمی خوای ازش تشکر کنی؟! ببین حتی تو اخبار به زبان انگلیسیمون هم اولش می گن: این د نیم آو گاد. د بنفیت اند د مرسی فول. تو اصلا می فهمی این یعنی چی؟ یعنی کفار هم دارن بر می گردن به الله. حالا تو که خودت مسلمان زاده ای. بیا برادر من دست از این لجبازی بردار. الانم من دارم ساکمو پر میکنم تی ان تی میرم دانمارک. اگه منو دیگه ندیدین حلالم کنید. دیدار در بهشت. من شبای جمعه اونجا معمولا روی حوری شماره ۶۶۷ می خوابم.با این آدرس راحت میتونین منو پیدا کنین. یا حق!
” الانم من دارم ساکمو پر میکنم تی ان تی میرم دانمارک. اگه منو دیگه ندیدین حلالم کنید”
🙂
چطور میشود با کسی که معلوماتش از علم تجربی در حد دیپلم دبیرستانهای ایران است بحث از ساختار سلول و وراثت و … کرد؟!
پسرم اینکه کسی (مثلا بنده!) گوریل بشوم یا نشوم دلایل زیست شناسی دارد که بهتر است اول آنها را بخوانی بعد استناد کنی. ضمن اینکه اصلا چه ارتباطی به این بحث دارد؟ بقول دوستمان شما اگر در بین مردم یک دین دیگر بدنیا آده بودی الان با همین شدت از آن باور دفاع میکردی! به این فکر کن که اگر فردی مثل من (یا خیابان شماره ۱۱) هر جای دیگر هم بدنیا می آمد باز به همین باور میرسید که برایت غیر قابل قبول است.
ضمنا جهت اطلاع شما و دوستانی که خیلی با این اخبار میانه ای ندارند، دانشمندان سالهاست که به علم باز سازی یک موجود زنده دست پیدا کرده اند و برای دمیدن روح هم منتظر حضرت حق نیستند.
بعنوان نمونه بتازگی گروهی در حال دوباره سازی یک سگ که ۲ سال پیش مرده از روی باقیمانده بدنش هستند! حالا اینرا ۱۰ سال پیش میگفتیم کفر بود ، امروز علمای آخوند عزیز که دیدند ای دل غافل این علم هیچ جا تمام نمیشود یک توجیهی برای اینهم پیدا میکنند که به مذاق شما خوش بیاید.
آخر اینکه اصلا گیریم این استدلال (با کمال احترام کم مایه!) شما درست باشد این چه ربطی دارد به اسلام و کشتن کفار که شما مصادره به مطلوبش میکنی!
آقای اهر عزیز اون لیسانس وفوق لیسانستو به رخ خیابان شماره ۱۱ بکش چون اون همچیو تصادفی میدونی پس به گفته ایشون علم وراثت هم نداریم من که میدونم هیچ موقع حاصل لقاح تخمک و اسپرم انسان نمیشه چیز دیگری جزءانسان چون حساب و کتاب داره کار ولی آقای مهندس عزیزمون به تدریجی بودن خلقت اشاره میکنه که در واقع به نوعی نظریه داروینو داره مطرح میکنه اگر شما هم با اون سواد بالای دیپلومت که به رخ میکشی و آقا مهرداد که طنز قشنگیو راه اندخته باید بگم اگر ژن وراثتی ما از تک یاخته های بوجود اومده باشه و تا امروز ما اون ژنهارو به ارث برده باشیم پس چرا خبری از شون نیست .
از کلمات آقای خیابان شماره ۱۱ میشه اثبات کرد که ایشونم هم به یه نظمی اعتقاد داره یعنی نمیشه گفت همه چیز هم کیلوئی بوجود اومده باشه واینکه اگر دنیا تصادفی بوجود اومده باشه علمی به نام علم ژنتیک نداریم.
ضمنا آقا مهرداد مثل اخوندها بقول خودتون مقلطه نکنید جواب سوال منو بده انقدر مایه هم به رخ ما نکش فک میکنی خیلی مایه داری؟
مهندس حالا که بشر به علم باسازی رسیده نه خلق ضمنا من نمیگم انسان نمیتونه باز سازی کنه شاید بتونه ولی نمیتونه خلق کنه چون اون موقع جواب انیشتن و لاپلاسو باید بدین لابد از انیشتن هم بیشتر میدونید
انیشتن میگه ماده نه خلق میشه نه نابود بلکه از صورتی به صورت دیگه تبدیل میشه همچنین انرژی هم چنین خاصیتی داره
پس این ماده و انرژی که بوجود اومده از کجا اومده؟
لابد انیشتن هم ک…شر گفته اونم لابد عقده استخرو داشته نتونسته بره استخر این ک…شرراو گفته بالا دیپلمه هاش جواب بدن اونم نه از نوع ایرانیش
شروین جون به زیر دیپلمها رحم کن فارسی بنویس ببینیم شما چی میگی
m30
خیابان شماره ۱۱ منتظر حضور سبز شما هستیم دوستمون مهرداد چشت نکرده باشه رفته باشی استخر و بر نگردی بر چشم بد لعنت!!
کمانگیر جان، شما که سر تعریف عقل و فطرت با ایشان به توافق نرسیده ای، ما چه تناقضی پیدا کنیم بین دو چیزی که یک سرش روی هوا است؟ تنها چیزی که می توانم بگویم یک ایراد صوری است و آن این که اسلام ساختار ثابتی است در حالی که نیاز های آدمی تغییر می کنند. اگر اسلام در همه چیز بسته به شرایط اصول خود را تغییر دهد (مثل همین نمونه ی افزایش سن بلوغ دختران از ۹ به ۱۴ سال) بگذریم از آن که در واقع چیزی از آن باقی نمی ماند، ناسازگاری با عقل و فطرت نخواهد داشت.
پ.ن. یک پیشنهاد هم برای آقای تشیعی دارم. اگر علما سر کیسه را شل تر کنند و آن ۱۴ را هم بکنند ۱۴۰ من تضمین می کنم که برای سازگار کردن اسلام با عقل به تغییر هیچ حکم دیگری نیاز نیست. در این صورت بنده «رو به قبله» مسلمان می شوم.
“آن ۱۴ را هم بکنند ۱۴۰ من تضمین می کنم که برای سازگار کردن اسلام با عقل به تغییر هیچ حکم دیگری نیاز نیست. در این صورت بنده «رو به قبله» مسلمان می شوم” نیم جان عزیزم، سر راه دانمارک از قم استفتا کردم با تله پاتی اسلامی (علم لدنی). قبول شد. مبارکه انشاآلله. اگه همینجوری زیر این لینک مسلمون تولید بشه فکر کنم کمانگیر هم این دنیاش رو خریده و هم آخرتشو. درود بر فلسفه عمیق دینی که انقدر سریع آدم رو ارضا می کنه. (اشک تو چشام حلقه زده)
ببخشید اگر کسی منتظر من مانده. شرمنده من رفتم استخر و صبحانه خوردم و اینقدر کار برام پیش آمد نتوانستم برگردم.
به هر حال امیر عزیز٬ باید بگم سئوالات شما نشان میده دانش بسیار اندکی از زیست شناسی داری و من نمی تونم به سئوالاتت جواب بدم. پرسیدی که چرا بچه انسان پشه یا گوریل نمیشه. پشه از نظر ساختار سلول های دی ان آ تفاوت های بیشتری با انسان داره تا من و شما با هم. من و شما شاید حداکثر در چند ده ژن با هم تفاوت داشته باشیم ولی پشه بیشتر هر چند که هنوز درصد قابل توجهی از ژن های ما شبیه پشه است. در واقع بیش از ۹۰ درصد ژن های تمام موجودات شبیه هم است و این دلیل محکمی است بر ریشه گرفتن تمام موجودات زنده از یک منبع و نه انسان از آدم و حوا از خاک. فرآیند تدریجی بودن جهش های ژنتیکی مانع از تولد پشه در رحم انسان میشه. چون معمولا ۱۰-۱۲ تا از ژن ها در پروسه تولد تغییر می کنند که باعث اختلاف قد٬ رنگ چشم٬ بعضی بیماریهای خاص و میشوند. اگر صبر داشته باشی شاید ۵۰۰ هزار دیگه انسان به حدی تغییر (و نه تکامل) پیدا کرده باشه که اصلا شبیه انسان توصیف شده در ادیان نباشه.
“مهندس حالا که بشر به علم باسازی رسیده نه خلق ضمنا من نمیگم انسان نمیتونه باز سازی کنه شاید بتونه ولی نمیتونه خلق کنه چون اون موقع جواب انیشتن و لاپلاسو باید بدین لابد از انیشتن هم بیشتر میدونید
انیشتن میگه ماده نه خلق میشه نه نابود بلکه از صورتی به صورت دیگه تبدیل میشه همچنین انرژی هم چنین خاصیتی داره”
امیر عزیز٬ نظم مخلوق خدای شما باید نظمی دقیق و بدون خطا باشد چون خودش طبق تعاریف دینی بدون خطاست. در حالیکه فرآیندهای طبیعت پر از خطاست. در مورد پیدایش تمام موجودان از تک سلولی هم به کامنت بالایی مراجعه کن. گفتی چرا اون تک سلول ها دیگه وجود ندارند. کی چنین چیزی گفته؟ هنوز دز اعماق اقیانوس ها موجودات تک سلولی وجود دارند و فرآیند Evolution (نمیتونم بگم تکامل) هنوز دز جریانه. منتهی با صنهتی شدن کره زمین و ورود مواد شیمیایی غیر طبیعی این روند هم متاثر میشه. در ضمن گفتی انسان نمیتونه خلق کنه. یادت باشه کسانی بودند که ۱۰۰ سال پیش می گفتند اگر انسان با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنه مویرگ های مغز پاره میشه. بنابراین با قطعیت نگو انسان نمیتونه فلان کار را بکنه. (لااقل بگو اگر هم بکنه به اراده خداست 🙂 ) محض اطلاع شما الان دو سه تیم در آمریکا و آلمان و ژاپن در حال خلق حیات مصنوعی هستند (و نه کلونینگ) اینها در حال ترکیب مواد با هم و خلق موجودی هستند که خودش بتواند غذا بخورد و تولید مثل کنند و این کار را با ترکیب مواد شیمیایی بی جان با هم می کنند و به موفقیت هایی هم رسیده اند.
حتی در حال خلق دو نوع موجود یکی مبتنی بر آب (مثل تمام موجودات زنده فعلی) و دیگری موجودات مبتنی بر چربی هستند. این هم لینکش این هم یکی دیگه اگر خودت هم بگردی پیدا می کنی.
در ضمن ربط خلق حیات به خلق ماده که مخالف نظر اینیشتین است را من نفهمیدم. میشه توضیح بدی؟
مهندس جان پس یه کم شل شدی و معتقدی یه نظمی وجود داره من رشته دبیرستانیم تجربی من کلی گوئی مینکم و وارد جزعیات نمیشیم من اعتقاد دارم یه سلول که که حاصل لقاح یک تخمک و یک اسپرم است خود به خودی تبدیل به یک انسان نمیشه خیلی هم با خودم کلنجار رفتم واقعا نمیشه من میگم اگر جهان بر اثر تصادف بوجود اومده باشه باید بیشتر بی نظم باشه تا مرتب یعنی اون سلولی که بوجود اومده چرا تک سلولی متولد نمیشه مگه علم آمار در مورد تصادف نمیگه به اندازه کسر سلولهای که از سلول مادر تولید شده میتونه موجود بوجود بیاید پس چرا حتما باید بشه انسان چرا تک سلولی نمیشه یه دلیل محکم در این مورد به من بگو
ضمنا اون دوستمون آقای اهر و شما گفتی که دانشمندان در حال خلق موجود مصنوعی هستند من میدونی مشکلم کجاست طبق نظریه انیشتن و لابلاس(در مورد کار) که میگه ماده نه بوجود میاد و نه از بین میره بلکه از صورتی به صورت دیگه تبدیل میشه سوالی برام مطرح میشه اینکه ۱-اگه قانون انیشتن درست باشه(که تا حالا خلافش ثابت شده و یه دانشمند اخوند هم نبوده)پس این ماده و انرژی که در حال حاظر هست از کجا اومده؟
۲-گیرم بشر هم بتونه موجود مصنوعی بسازه آیا ماده و انرژیشو خودش تولید کرده
۳-آیا موجود مصنوعی که صحبتش خود به خود که بوجود نمیاد پس یه نفر داره اونو درست میکنه
نتیجه اینکه این دنیا محال خود بخود بوجود اومده باشه هر چند خالقش با عیب و نقص باشه در هر صورت میخام بدونم هنوز روی نظرت هستی که دنیا تصادفی بوجود اومده؟
امیر جان باید حدس می زدم شما دانش آموز دوره دبیرستانی. شما درست میگی. موفق باشی عزیزم.
مهندس عزیز من دانش آموز دوره دبیرستانی نیستم من رشته دبیرستانیم تجربی بود من لیسانس حسابداری دارم و رئیس حسابداری یکی از شرکتهای بزرگ خودرو سازی هستم چرا میزنی صحرا کربلا
مهندس اگه کم اوردی حرفی نیست شما رو به خیر و مارو به سلامت ولی اگه مردی تاآخرش بیا – لابد حرف آلبرت انیشتن رو هم قبول نداری!
امیر جان، شما بطور مداوم اشاره به شنیده هایی میکنی که ابدا مفهومش را نمیدانی. بنده حرفی بیشتر در باره نظریه evoloution یا نظریات دیگری که مطرح میکنی ندارم چون شما میبایست یک حداقل اطلاعات پایه ای را داشته باشی تا در اینباره بشود بحث کرد.
کنار هم گذاشتن انیشتین و لاپلاس! و بعد هم چسباندن اصل ثبات ماده و انرژی به آن شک به انیشتین کاملا گویای اینستکه شما یک چیزهایی پراکنده خوانده و شنیده ای و بقیه اش را خودت ساخته و پرداخته ای. این مثل آن میماند که منی که از حسابداری هیچ سر رشته ندارم به حساب خواندن یک کتاب و شنیدن چند اسم و اصطلاح از اینطرف و آنطرف بیایم در مورد حسابهای ایران خودرو اظهار نظر کنم.
اگر فکر میکنی میشود که اینجا هم از پایه شروع کرد و این مطالب را یک به یک شرح داد بنظرم اشتباه است. باور بفرمایید که در نظردان یک وبلاگ نمیشود.
دوست عزیز حرف بنده یک چیز دیگر است، بفرض که خدایی هست که این نظم (که خیلی هم نظم نیست) را خلق کرده و دارد لحظه به لحظه هم اداره و مدیریتش میکند. بفرض که پیشرفت دانشمندان در حیات بخشیدن به سلولهای مرده باقیمانده از یک سگ و استفاده از DNA برای خلق دوباره اش را خلقت ندانی، بفرض که ساخت یک رشته کامل حیات را از عناصر اولیه و خلق یک تک سلولی را خلقت ندانیم (قابل توجه دوستانی که وقتی سوال میشود که چه بشود بالاخره شما به این میرسید که داستان اسلام چیز دیگری است و از سوی خدا نیست! چون هر کدام از این اتفاقها که با پیشرفت علم رخ میدهد آقایانی که دیروز منکر امکانش بودند و با همین چیزها در وجود خدا استدلال میکردند سریع خودشان را بروز میکنند انگار نه انگار که همینها تا دیروز حتی لقاح مصنوعی را دخالت در کار خدا و حرام میدانستند) اصلا فرض میکنیم که همه اینها درست.
این چه ربطی به الله عرب دارد؟ چه ربطی به کشتن و سنگسار و شلاق و … دارد؟!
برادر من برای رسیدن به حقانیت یک تفکر و باور لازم نیست شیمی دان و فیزیکدان و زیست شناس و … بود! لازم نیست دنبال کروموزمهای آدم و گوریل بدویم! کافیست نگاه کنید به اینکه این باور در طول عمر خود چه کرده، با مخالفان خود چه کرده، پیامبرش چه میکرده، … بعد از ۱۴۰۰ سال مردم را به کجا رسانده، احکام عقلانی مبتنی بر فطرتش چه بروز مردم آورده.
اینکه این دین حنیف شما را به ریاست حسابداری ایران خودرو رسانده باشد ولی میلیونها نفر را از هستی ساقط کرده باشد معنیش این نیست که پس دین خوبیست!
در حاشیه، اینها همه فرض بودها! باز برای خودت مصادره به مطلوب نکن. به اندازه کافی دانشمند در دنیا هست که چیزهایی را که اینجا خیابان شماره ۱۱ گفت تایید کند. ولی مال شما را با عرض معذرت فقط در داخل ایران میشود تایید کرد.
نکته دیگر در خصوص احکام یک چیزی به یاد آمد، کسی میداند (یا شاید آقای تشیعی بداند) چرا در اسلام عزیز مجازات زندان وجود ندارد؟ آیا مطابق عقل و فطرت انسانی نبوده که در احکامش نیست؟(-:
اهر عزیز شما شاید فک کنی من طرفدار یه آخوند یا با پاچه خواری اومدو یه سمت گرفتم و الان دارم سنگ اخوندارو به سینه میزنم من اگه به درجه و رتبه رسیدم بخاطر تخصصم رسیدم و هیچ نه مسجدی رفتم و منبری و نه چیز دیگری
آقای اهر شما اگه زحمت بکشی کامندهای گذشته رو ببینی بحث من و خیابان شماره ۱۱ در مورد تصادفی بوجود اومدن این دنیا بود که من دلایل زیادی برای اون اوردم که این دنیا تصادفی بوجود نیومده و این حرفی که خیابان شماره ۱۱ میگه محال است در عالم تصادف هیچ چیزی از هیچ قانونی تبعیت نمیکنه یعنی چی؟یعنی هیچ قائده و قانونی در این عالم نباید وجود داشته باشه .ولی شما میای از ساختار سلولی صحبت میکنی این همه پیچیدگی که در مکانیزم تقسیم سلولی وجود داره تصادفی بوجود اومده ؟ بابا یه خورده ادم انصاف باید داشته باشه!!
مهندس عزیز من به خاطر اینکه موضوع خلق یا حیاتو بهتر بهت بگم مجبورم یه مثال ساده در موردش بزنم(شمرنده)
شرکت ما کارش تولید خودروه به خاطر همین ckdمحصولاتو از کشورهای مثل سوئد-فرانسه وچین تهیه کرده و ومونتاژ میکنه و با آرم خود شرکت به فروش میرسونه میخاستم از شما سوال کنم شرکت ما تولید کننده ماشینه یا مونتاژ کننده؟
شرکت ما فقط چندتا قطعه ماشین رو طبق کاتالوگ شرکت سازنده تولید میکنه و میفرسه بیرون
حالا شاید موضوع برات قابل درکتر بشه اگه قسمتی از DNAیه سگ مرده رو جایگزین DNAیه سلول زنده کرده و تو رحم یه سگ بفرستی و رشد کنه شما یک موجود زنده بوجود اوردی؟
من میگم متریال DNAرو کی بوجود اورده؟
آیا متریال اونو هم انسان بوجود اورده پس میخام نتیجه بگیرم این کاری دانشمندان انجام دادن(البته کار بسیار بزرگی هم است)یه خلقت یا یه مونتاژ؟
فک میکنم خیلی واضح توضیح دادم آْْ
آقای اهر عزیز میخاستم نظر شما را درمورد تصادفی بوجود اومدم این دنیا یا باحساب کتاب بوجود اومدنش بدونم(دین مذهب و … این مسائلو بزار کنار از نظر علمی میخام نظرتو بدونم)
همچین از آقا کمانگیر عزیز میخام در مورد موضوع مطرح شده اظهار نظر کنن
اومدم=اومدن
امیر جان٬
راستش دیگه نمی خواستم بیام اینجا نظر بدم. چون شما بحث را کاملا به انحراف کشاندی و سوالات بی ربطی میپرسی. یکبار دیگر نگاه کن به تیتر این پست آرش تا ببینی موضوع مورد بحث اسلام بوده و قرآن نه لاپلاس و اینشتاین و مش حسن بقال.
به نظرم من هر کلمه که اینجا میگم را باید یکبار برای شما توضیح بدم. شما ظاهرا معنای «تصادف» را که من گفتم خوب نگرفتی.
«تصادفی» یعنی اینکه اگر یکبار دیگر برگردیم به چند میلیارد سال پیش زمانی که زمین یک گوی آتشین بود و شروع به سرد شدن کرد و آب پدید آمد٬ ممکن است حیات یا اصلا بوجود نیاید یا به شکلی کاملا متفاوت با وضعیت کنونی اش باشد یعنی مثلا موجودات همه به جای دو چشم ۶ چشم داشته باشند یا ۸ دست و پا. این یعنی تصادف. نمیدونم مفهوم هست یا نه.
حالا می بینم که صحبت را کشاندی به مبدا پیدایش «ماده». عزیز من توصیه می کنم از این برهان علیت برای اثبات خدا استفاده نکن چون انتهاش مجبوری یک چیزی را یا بگویی نمیدانم یا وجود یک چیزی را ازلی بدانی. شما شق دوم را انتخاب کرده ای و خدا باور شده ای من به دلیل عدم وجود دلیل و مدرک کافی اولی را انتخاب کرده ام و می گویم مبدا پیدایش جهان را نمیدانم. تاریخ به ما نشان داده که سرانجام باور خدا میرسد به علم و کتل و شلاق و اعدام و سنگسار (اسلام) و زنده زنده سوزاندن دانشمندان و زنان به اسم جادوگری و حمایت از فاشیسم (مسیحی) یا فاجعه در جریان سرزمینهای اشغالی فلسطین (یهودی) یا قتل عام مردم چین توسط ژاپن (بودایی شینتو) یا قتل عام مسلمانان هند توسط هندیان (سیکها) . تاریخ به من میگه مضرات وجود چیزی به نام خدا از منافعش بیشتره و این خدا مسئول مستقیم قتل میلیونها نفر و به لجن کشیدن سطح این کره خاکی تاکنون بوده. میبینی کهاین گندکاری ها فقط به اسلام هم ربط ندارد و مسئولش فقط خداست حالا هر مدل خدایی که فرض کنی.
خیابان شماره ۱۱عزیز
توجه شما رو به کامنت ۵ جلب میکنم
مهندس یه سوالی ازت داشتم اگه کسی مثل پدر شما بیاد به شما خونه و زندگی و پول و همه امکانات رفاهی رو برات فراهم کنه ازش تشکر میکنی یا محم میزنی تو گوشش و هزار فحش و بد وبیرا میگی
میدونی مشکل شما چیه، جرم کس دیگری میکنه شما کس دیگری رو محکوم میکنی
یعنی خلاف همه اعتقاداتی که داری (کسی که تمام این دنیا رو بوجود اورده و آلان شما اگه داری نفس هم میکشی از لطف اونه-آیا سزاوار این همه بد و بیراست)
مهندس اگه کسی پیدا بشه خواهر خود تورو بدزده و ببر ۱۲نفر بهش تجاوز کنن و بعد هرچی هم داره ازش بگیرن و بفرسنش خونه شما برخوردت با این آقا چیه ؟
آیا بهش ماشین الگانس جایزه میدی
(اتفاقی که یکسال پیش افتاد ویک نفر بنام حسین روح {اسمشو مطمئن نیستم}این کارو انجام داد و ۲۴دختر و زن بیچاره رو این وضعیتو براشون درست کرد و خودش هم صاحب زن وبچه بود)
حالا خود من اگه چنین اتفاقی برام بیفته اگه قانون هم اونو نکشه من خودم اونو میکشم
به نظر شما اسم این خشونته؟
من واقعا به سیاست کاری ندارم که همه چیزو به گند میکشه ولی اگه جامعه بخاد امن باشه نیاز به تنبیه نداره؟
مهندس خواهش میکنم در مورد تصادف حتما با یکی از دوستان یا اشنایانت که آمار یک کم میدونه مشورت کن – قطعا به نتایج جدیدی خواهی رسید.
از دست من هم عصبانی نشو
آرش جان یه موضوعی که به نظرم میاد موضوع برگشتن از دین اسلامه که مجازاتش مرگه و الان هم مثل اینکه توی قانون مجازات اسلامی داره بررسی میشه تو مجلس.
در ضمن آهنگی که واسه این پادکست گذاشتی اسمش چیه و مال کیه؟ (;
ممنون
سلام من این تشیعیها رو میشناسم همشون امل و عفب افتاده هستند مال دهات رحمت آباد
همشون هم ادعا دارند هیچ پخی نیستند خوب بید میمین لهجه بره ره ای هم دارن سیاه چهره و استخوان کلفت خلاصه حال بهم زن دهاتشون هم پائین از گلپایگان است و این فامیلی مختص تشیعیها است هیچ کجای دنیا این فامیلی را ندارند جز دو راهی عربستان دهات رحمت آباد باغشون هم چاقاتم نام دارد گدا صفت هستند ماست و پنیر و شیر صادر میکنند همشون بوی بز میدن اه برای گردش رفتم و از نزدیک همشون دیدم اونم بخاطر دوستم ازبس تعریف دهاتشون کرد واقعا حالم بهم خورد
سلام این دهات نزدیک رحمت آباد هست و مردمانی بسیار خنده دار دارد
با این لهجه صحبت میکنند مثلاً سلام سِلام حالِت خوبَ چطیری وی میخی یا نمیخی اوهُی
ننت نون پختُه بُدی بُدی عاقبتت بخیر دماغت چاق وی وی وی
خوب بید یا نبید بید بید بیداه
مثل عربها با لهجه هستند علی گودرز هم نزدکیشان است مال دهات علی گوزو
خوانسار بهتر از تجره و میرآبد هست البته کمی و لی خود گلپایگان بهتر از این دهاتها میباشد خلاصه آخر دهاتی ها هستند
سلام چرا نخوندی خوب به انُم